سه نقل قول یا نکات کوتاه روانشناسی در رابطه با اعتماد

 سه نقل قول یا نکات کوتاه روانشناسی در رابطه با اعتماد
امتیاز شما به این نوشته

نکته کوتاه روانشناسی در مورد اعتماد

این مقاله ترجمه است از سایت روانشناسی امروز

نان اس راسل تراست

قطعات اعتماد برای رهبران محل کار

در حوزه روانشناسی شخصیت برای قرن ها، نقل قول ها (عبارات)، یک راه قدرتمند برای انتقال اعتماد یا  هوش یا دانش رایج بوده اند. بسیاری از نقل قول ها امروزه راهشان را به برنامه های اینستاگرام، پینترست، و توییتر به منظور برانگیختن، الهام کردن، و اثر گذاشتن بر تفکر، پیدا کردند. کتاب های رهبری، حتی بعضی از کتاب های خودم، از آنها مرتبا برای تقویت و برجسته کردن اعتماد و  پیام ها استفاده می کنند.

این اندیشه های عقل سلیم بر فرهنگ های کار روز به روز (روزانه) ما نیز تاثیر دارند. اما مانند هر پیام کوتاهی، بعضی اوقات نقل قول ها از بافت خارج می شوند، موضوع را مغشوش می کنند، با آخرین تحقیقات به رقابت می پردازند، یا به راحتی اشتباه گرفته می شوند.

بنابراین، در راستای تاثیر مثبت اعتماد در محل کار، من سه نقل قول یا نکته کوتاه روانشناسی را جمع آوری کردم و به آنها تفسیر الحاق کردم، تا برای شما دانش عقل سلیمی را به ارمقان بیاورد که می تواند به هر رهبری در جهت افزایش اعتماد کار گروهی کمک کند.

[irp posts=”3212″ name=”نکات کوتاه و جالب روانشناسی”]

نقل قول هایی که هر رهبری نیاز دارد درباره ی اعتماد در کار بداند:

ـ این نقل قول تام پیتر حیاتی است: «اعتماد، نه تکنولوژی، نتیجه بحث دهه هاست.»

نظرسنجی گالاپ به تایید آنچه که بسیاری از قبل می دانستند، ادامه می دهد: اکثریت کارکنان در سر کار، بیکار ( آزاد و رها ) هستند. برای توضیح اینکه چرا تلاش های احتیاطی تضعیف شده اند، اشتیاق برای کار زودگذر می باشد، و ایده ها مهار می شوند، به هیچ تحقیق ( بازرسی ) کارکنان نیاز نیست.

شما نیاز به استخدام یک مشاور ندارید تا توضیح دهد که چرا بدبینی بالا، اشتیاق پایین، و اعتماد، ارز (پول) از محل جدید است. فقط یکی از حکایت های ایساپس را بازخوانی کنید، « غازی که تخم های طلا می گذارد. » با پایان داستان، وی غاز را کشته و بدون هیچ تخم طلایی باقی مانده بود. عدم اعتماد. عدم تخم های طلای دائمی.

 

ـ اعتماد، زمانی که این نقل قول از رونالد ریگان بی موقع بکار برده شود، کم می شود: « اعتماد کن، ولی تحقیق کن (صحت و سقم آن را بررسی کن). »

کار کردن با شیوه ی « اعتماد کن، اما تحقیق کن » می تواند یک اشتباه در جهت کاهش اعتماد باشد که رهبران ندانسته انجام می دهند. در حالی که « اعتماد کن، اما بررسی کن »، در زمان هایی می تواند یک شیوه ی ضروری باشد، بیشتر مواقع زیان آور است.

تمرین های موثر رهبری که اعتماد را می سازند، نیاز به دانستن اینکه چه موقع و چرا از آنها استفاده شود، دارند. پاسخ ساده؟ زمانی که پیامد حیاتی و مهم تر از رابطه است، از اعتماد استفاده کن، اما تحقیق و بررسی کن. زمانی که رابطه حائز اهمیت بیشتری از هر یک از پیامدهاست، استفاده نکن.

در طول جنگ سرد ۱۹۸۰، رئیس جمهور ریگان یک عبارت محبوب ساخت. این به پایایی (قابلیت اطمینان) اطلاعات و افزایش شفافیت مربوط به انبار (زرادخانه) هسته ای اشاره می کند. در آن مورد، پیامد به طور قطع، رابطه را مغلوب کرد.

 

ـ رمان نویس قرن نوزدهم، شارلوت یونگ یک نیاز مخفی اعتماد سازان را عرضه کرد: « اشتباهی که ما انجام می دهیم زمانی است که می خواهیم مورد عشق واقع شویم ( معشوق باشیم )، به جای عاشق بودن. »

ما اعتماد را عقب می زنیم. برخلاف باور عمومی، اعتماد مانند عشق، خود به خود بدست نمی آید. اگر شما آن را می خواهید، باید آن را بگیرید. ممکن است شما محبوب باشید، اما آن به شما عشق نخواهد داد ــ تنها عشق ورزیدن خواهد داد. اشتراک گذاری، نه احتکار اطلاعات برای تو ارتباط می آورد، و احترام به دنبال احترام گذاری به دیگران می آید. به عنوان یک روند روابط، اعتماد، متفاوت نیست.

اشتباهی که رهبران انجام می دهند این است که می خواهند فقط مورد اعتماد واقع شوند، به جای اعتماد کردن. اگر شما می خواهید یک رهبر مورد اعتماد باشید، باید ابتدا بروید و اعتماد کنید. اما، اعتماد یک تغییر کم نیست و دانستن اینکه چطور اعتماد صحیح را بدهد، رشد و تقویت کند، نشانه ی یک رهبر موثر است.

اعتماد در کار بر روابط، خطوط پایین، راه حل های ابتکاری و نو، تلاش های مشارکتی، و خوشبختی تاثیر می گذارد. درحالی که نقل قول ها می توانند یادآوری ها و تذکرهای مفید باشند، چگونه و چه زمانی ارائه دادن و ساختن اعتماد، مهارت یک رهبر قرن بیست و یکمی است که نیازمند دانش و تمرین مداوم است. می خواهید بدانید چگونه اعتماد را در جایی که کار می کنید، ترویج کنید؟

در بخش ارسال دیدگاه میتوانید با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح نمایید..

 

 

میثم صالحی

از روزی که روانشناسی با نکاتش حالمو بهتر کرد تصمیم گرفتم با انگارکه تا میشه حال بقیه رو بهتر کنم.

مطلب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x