کتاب مشاوره با کودکان

 کتاب مشاوره با کودکان
امتیاز شما به این نوشته

روانشناسی کودک

درک هرچه بهتر فرزندان با کتاب مشاوره کودکان،  بهترین هدیه ای است که ما می توانیم به عنوان والدین یا مربی به آنها عطا کنیم.

مبحث روانشناسی کودک پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد و به همین دلیل درک نیازهایی که در پشت برخی از رفتارها ، نحوه عملکرد احساسات و همچنین نحوه تکامل مغز کودکان که در هر مرحله از رشدشان وجود دارد ، امر ضروری است.

نکته ای که همه ما از آن باید آگاه باشیم،  این است که صرف داشتن عنوان پدر ، مادر یا معلم،  لزوماً به معنای این نیست که ما به طور خودکار مهارت هایی را که برای تربیت و آموزش فرزندان داشته باشیم.

 

کتاب مشاوره با کودکان

هر کودک منحصر به فرد است و هر روز چالش های جدیدی را به همراه دارد، اما کتاب ها همیشه به عنوان راهنما برای ما وجود دارند و ما چه به عنوان والدین یا مربی ، برای درک بهتر فرزندان، باید به روز باشیم.

علم هر روز در حال پیشرفت است و ما بیشتر از گذشته مغز کودکان را می شناسیم و یاد می گیریم که چگونه می توانیم به رشد همه جانبه کودکان کمک کنیم ، هوش آنها را افزایش دهیم و ابزارهایی دهیم تا به آنها در درک و مدیریت احساساتشان، کمک کننده باشد.

در این مقاله ، ما ده کتاب در مورد روانشناسی و مشاوره با کودکان به شما پیشنهاد می دهیم که راهنماهای مفیدی برای شما خواهند بود.

کتاب مشاوره با کودک: ایجاد شعور عاطفی

شیوه هایی برای پرورش تاب آوری درونی در کودکان (لیندا لانتی و دانیل گلمن)

امروزه بیشتر ما می دانیم که هوش هیجانی برای بهبود سلامتی و خوشبختی  فرد امرمهمیست و چارچوبی بی نظیر برای بزرگ کردن فرزندان ما فراهم می کند.

تلفیق دستورالعمل ها ، مهارت ها و توانایی های خاص مبتنی بر درک و مدیریت عاطفی باعث می شود آنها بتوانند در آینده،  بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنند.

همانطور که دانیل گلمن می گوید ، آموزش فرزندانمان در مورد نوع  احساسات،  به معنای آینده ای بهتر برای آن ها است و ما می توانیم به کمک این کتاب اطلاعات لازم را کسب کنیم  . همچنین این کتاب  با یک راهنمای عملی و دیسک صوتی ارائه می شود و آن را به یک منبع بسیار کامل تر برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است.

 

کتاب مشاوره با کودکان: جوجه اردک زشت (بوریس سیرولنیک)

بوریس سیرولنیک یک متخصص مغز و اعصاب ، روانپزشک ، روانکاو و روانشناس مشهور فرانسوی است. وی در علم خوشبختی و روانپزشکی ،  نوعی مرجع اصلی محسوب می شود. در سن ۶ سالگی ، او موفق به فرار از اردوگاه کار اجباری شد ، در حالی که بقیه خانواده اش ، مهاجران یهودی روسی ، هرگز برنگشتند. از آن پس به بعد ، او از یک سرپناه به یک خانه دیگر ، یک خانواده به خانواده دیگر رفت تا اینکه بالاخره در نزد یک خانواده کشاورز بزرگ شد.

سفری طولانی از درد و رنج ، غم و اندوه ، که باعث نشد که او به یک قربانی تروما تبدیل شود ، بلکه از او یک کودک مقاوم ساخت.

در این کتاب ، بوریس سیرولنیک چشم انداز بسیار جالبی از نحوه آسیب دیدگی کودکان نشان می دهد. او می آموزد که روابط و بعداً بیان احساسات ، ما را قادر می سازد در ادامه راه موثرتر عمل کنیم.

 کتاب مشاوره با کودکان: مغز کامل کودک

۱۲ استراتژی اثبات شده برای پرورش ذهن  برای فرزندان در حال رشد (دانیل جی سیگل و تینا پین برایسون)

این کتاب یک مرجع شگفت انگیز در زمینه روانشناسی عصبی کودکان است. نویسندگان ، متخصص روانپزشکی دانیل جی سیگل و متخصص فرزندپروری تینا پین برایسون ، ما را در یک سفر هیجان انگیز به شناخت یک مغز جوان سوق می دهند.

خواندن این کتاب آسان ، لذت بخش و جالب است و خوشبختانه ، استراتژی های بسیار کاربردی و مفیدی برای حمایت از رشد عاطفی و معنوی فرزندان به ما ارائه می دهد.

این کتاب ، مطمئناً یک منبع مفید برای فکر کردن در مورد بهترین راه های پرورش کودکان است. از آنجا که روانشناسان کودک هر روز به اندازه کودکان با والدین آن ها نیز برخورد می کنند ، برای شما مهم است که دیدگاه والدین در تربیت فرزندان  را  نیز بدانید.

مساله دیگری که این کتاب را متفاوت و نوآورانه می کند، فهمیدن این واقعیت است که تصاویر می توانند به ما در آموزش مفاهیم خاص به فرزندان خود کمک کنند.

این یک کتابچه راهنمای روانشناسی کامل و عالی برای کودکان است که به ما در درک برخی از واکنش ها ، رفتارها و نیازهای کودکان خردسال کمک می کند.

 

کتاب مشاوره با کودکان: وقتی می ترسید و نگران می شوید چه کارهایی باید انجام دهید

راهنمای کودکان (جیمز جی. کریست)

جیمز جی کریست  که یک روانشناس آمریکایی و متخصص در تروما ، افسردگی و اختلالات روانی در کودکان است،  نویسنده این کتاب می باشد. این کتاب بزرگسالان و کودکان را هدف قرار داده است  و ما را قادر می سازد تا ترس های خود را بفهمیم و منطقی عمل کنیم و مهمتر از همه ، هدف آن پوشاندن رایج ترین نوع ترس ها ، نگرانی ها و اضطراب ها در ذهن کودکان است.

دکتر کریستس به عنوان یک روانشناس به  بسیاری از کودکان کمک کرده است و در این کتاب توضیحات و راهکارهای ساده ای به ما ارائه می دهد.

 

 کتاب مشاوره با کودکان: چگونه صحبت کنیم تا بچه ها گوش دهند و چگونه به صحبت های کودکان گوش دهیم (آدل فابر و الین مازلیش)

این کتاب از زمانی که در اواخر دهه ۹۰ منتشر شد ،یک از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی کودک بوده است. از آن زمان تغییرات زیادی در این حوزه به وجود آمده ، اما حقایق موجود در این کتاب مسائل جدید را نیز پوشش می دهد.

این کتاب از طریق یک رویکرد عملی و احترام آمیز ، روشهای ارتباطی ، استراتژی های نوآورانه برای حل مسئله و تکنیک های خوب برای تعیین مرزها ، مدیریت احساسات و نظم و انضباط را به افراد آموزش می دهد.

 

کتاب مشاوره با کودکان:  دور از درخت

والدین ، ​​کودکان و جستجوی هویت (اندرو سلیمان)

این کتاب،  الهام بخش و جادویی و خواندن آن برای والدین ، ​​معلمان ، روانشناسان و هر کسی که می خواهد در مورد آنچه ما را از یکدیگر متمایز  ، آن چه ما را متحد ، آن چه ما را تعریف می کند و اساساً چه چیزی ما را انسان می نماید،  اطلاعات کسب کند،  توصیه می شود.

کتاب مشاوره با کودکان: روانشناسی کودک (ژان پیاژه)

ما نمی توانیم به لیست معرفی کتابهای خود درباره روانشناسی کودک پایان دهیم بدون اینکه درباره ژان پیاژه صحبت کنیم.او نه تنها یکی از مهمترین روانشناسان قرن بیستم بود،  بلکه سهم وی در زمینه رشد انسان و روانشناسی کودک همچنان از نظر معرفت شناختی ، منطقی ، بیولوژیکی و جامعه شناختی بسیار مورد توجه است.

او پایه های بسیاری از مفاهیم را که اکنون در حال کار بر روی آنها هستیم ، پایه گذاری کرد و ما باید او را بخاطر همه کارهای گسترده ، مقاله ها و تحقیقات تجربی که هنوز از آنها برای تأمل و تفسیر استفاده می کنیم،  تشکر کنیم.

اگر بخواهید به مطالعات اولیه در حیطه هوش ، ساخت واقعیت ، دسته بندی افکار ، ظرفیت های بازنمایی ، عملیات مشخص ، عملیات رسمی ، داوری اخلاقی و همچنین جنبه های عاطفی و اجتماعی رشد کودکان بپردازید ، خواندن این کتاب ضروری است.

کتاب مشاوره با کودکان: پسری که به عنوان یک سگ بزرگ شده است

 و داستان های دیگر از دفترچه یک روانپزشک کودک – آنچه کودکان آسیب دیده می توانند در مورد از دست دادن ، عشق و شفابخشی به ما بیاموزند.(بروس پری)

این کتاب تحقیقات علمی کمتر و سبک روایی بیشتری دارد ، بنابراین می تواند طیف گسترده ای از خوانندگان را به خود جلب کند. این کتاب توسط روانپزشک کودک بروس پری نوشته شده است و داستان های انواع کودکانی که تجربه های آسیب زایی را تجربه کرده اند ، روایت می کند.

 

 کتاب مشاوره با کودکان: هوشمند اما پراکنده

رویکرد “مهارت های اجرایی” که انقلابی برای کمک به کودکان است تا به توانایی های خود دستایبند

همه ما وقتی جوان تر بودیم ، بعضی از این نوع کودکان را می شناختیم ، یا شاید شما خودتان یک نفر از آن ها هم باشید. تعداد زیادی از کودکان  هستند که بسیار باهوش اند اما به نظر می رسد که نمی توانند از این هوش در کارهای عملی استفاده کنند. این کتاب به ریشه این موضوعات و چگونگی کار بر روی این کودکان می پردازد.

 

کتاب مشاوره کودکان: چگونه کودکان موفق می شوند

گره ، کنجکاوی و قدرت های پنهانی شخصیت (پل توف)

 چه عواملی باعث موفقیت کودکان می شود؟ و چگونه حاصل و تعریف می شود؟ این ها سؤالات دشواری است که می توان به کمک مطالعه این کتاب به آنها پاسخ داد.

سال های سازنده که دوران کودکی را تشکیل می دهد ، یک بازه زمانی مهم برای اطمینان از این است که کودکان اصول استقامت ، چگونگی سؤال در مورد جهان را بدانند و اخلاق خود را پرورش دهند. این کتاب آنچه را که برای کمک به کودک در یافتن راه موفقیت سوق دهنده است ، نشان می دهد.

 

میثم صالحی

از روزی که روانشناسی با نکاتش حالمو بهتر کرد تصمیم گرفتم با انگارکه تا میشه حال بقیه رو بهتر کنم.

مطلب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x