کنکور ارشد رشته روانشناسی

 کنکور ارشد رشته روانشناسی
۳/۵ - (۵ امتیاز)

تجربیات من از کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی

خب پیش از هر چیزی باید به شما بگویم که حداقل برای من خواندن برای کنکور کارشناسی ارشد رشته روانشناسی لذت بخش بود در ادامه به سختی ها و کلافگی هایش هم خواهم پرداخت اما پیش از آن دلم میخواهد به شما بگویم اگر اهل مطالعه هستید و دلتان میخواند بدانید تا بتوانید پیش بینی های خوبی بکنید، خواندن منابع ارشد روانشناسی برایتان لذت بخش خواهد بود چرا که منابع گسترده ای خواهید داشت و تقریبا هر آنچه که مربوط به علم و انسان میشود را خواهید خواند.

روانشناسی یعنی همه چیز

با اطمینان میگویم که رشته روانشناسی تنها رشته ای است که واقعا منابعش هر آنچه مربوط به انسان است را در بر میگیرد شما باید فیزیولوژیک انسان را بدانید، امار بدانید، کلیات فلسفه را بندانید تا نظریه های شخصیت را خوب بفهمید، انگیزش و هیجان بدانید و….  . دانستن این ها چیز کمی نیست و قبول دارم که شاید ادم از همه مباحث خوشش نیاید همان طور که من در ابتدا با امار رابطه ی خوبی نداشتم اما اگر هدفتان فهمیدن و دانستن این ها برای زندگی روزمره تان باشد تا بتوانید ادم ها را بفهمید و درمانگر و پژوهشگر خوبی شوید پس از خواندن تمام این ها نه برای رتبه و دانشگاه و کنکور و رقابت بلکه به خاطر چیز هایی که خوانده اید و زمان گذاشته اید به خودی خود خوشحال هستید.

درگیر کلیشه های کنکوری نشوید

خب این عنوان هم بیشتر تاکیدی است بر پاراگرف قبلی ای که خواندید اگر داوطلب کنکور ارشد روانشناسی هستید دوست دارم به عنوان یک دوست که این سال را تا حدی پشت سر گذاشته ( آن هم در دوران کرونا و تعویق های پی در پی) این را از من به یادگار داشته باشید که تنها چیزی که در پایان این سال سرزنش ها خستگی ها و کلافگی های شما را درمان خواهد کرد این قرارداد است که شما اول از هر چیزی برای فهم خودتان و مطالبی که بالاخره یک روانشناسی باید بداند دارید میخوانید نه برای کنکور و رتبه.

اگر برای خودتان بخوانید عملکرد بهتری هم در کنکور خواهید داشت

به یاد داشته باشید که دوباره اشتباه کنکور کارشناسی را نکنید یک سال روی مطالبی زمان بگذارید که امروز چیزی از آن ها به خاطر ندارید در کنکور ارشد دست شما باز تر است دیگر مدرسه و جو کنکوری خاصی نیست که ذهنتان را درگیر کند به همین دلیل فرصت این را دارید تا بدون جو سازی های شرکت های کنکوری به راحتی بخوانید و علمتان را در زمینه روانشناسی و حوزه های مختلف آن بیشتر کنید

یک سال خواندن برای کنکور ارشد برابر است با چهار سال خواندن کارشناسی

اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم در یک سالی که برای کنکور ارشد خواندم به اندازه تمام چهارسالی به دانشگاه رفتم و کارشناسی خواندم چیز یاد گرفتم. این به نظر من خود میتواند برای کسانی که علاقه مند به روانشناسی هستند و در عین حال از دست کلاس های وقت گیر دانشگاه خسته شده اند و مدام خود را از این که چرا وقت خود را در این کلاس ها تلف کرده و هنوز از روانشناسی به اندازه کافی نمیدانند یک نکته مثبت به حساب بیاید چرا که در این یک سال در کمال آرامش میتوانید به راحتی در مورد روانشناسی اطلاعات کسب کنید

منابع ارشد منابع معتبری است

خوشبختانه منابعی که برای کارشناسی ارشد میخوانیم به خصوص منابع بهداشت اعتبار بالایی دارند برای همین میتوانیم این اطمینان را حاصل کنیم که از بابت منابع مشکلی نداریم. منابعی مثل نظریه و کاربست درمانی و فیرس و .. منابعی با ترجمه های خوب هستند که اطلاعات گسترده ای در زمینه روانشناسی به شما میدهند. این منابع به دلیل حجم زیادی که دارند معمولا هزینه زیادی هم برای شما بر میدارند برای همین پیشنهاد میکنم با توجه به عدم ثباتی که در قیمت های کتاب وجود دارد آن ها را سریعتر تهیه کنید.

آیا لازم است تمام منابع را برای کنکور ارشد روانشناسی خواند؟

این سوال دقیقا سوال خود من هم بود  به خصوص زمانی که لیست منابع را دیدم و قیمت آن ها مغزم را درون جمجمعه ام تکان داد!:) برای همین شروع کردم با یک مشاور که خود سال ۹۵ کنکور داده بود در مورد منابع مشورت کردم ( خانم سعیده امینی کاشانی و همسرشون امیر صفری مشاورانم بودند که بینهایت قدردانشان هستم). واقعیت این است که اگر بتوانید منابع را بخوانید نه برای کنکور و یا رتبه بلکه به طور کلی خب میتواند علاوه بر این که منجر به افزایش اطلاعات شما در زمینه روانشناسی و حوزه مورد نظرتان میشود رتبه کنکور شما را هم بهتر کند این به طور کلی خوب است اما آیا واقعا رتبه های برتر همه شان تمام منابع را مطالعه کرده اند؟ قطعا نه .

اگر مفید بخوانید به تمام منابع هم نرسیدید، نرسیدید

البته این به این معنا نیست که ما هیچ استثنایی نداریم و کسی نتوانسته تا به حال کل منابع را بخواند بلکه به این دلیل است که  زمان و انرژی ای که میگذارید میتواند مفید تر باشد. برای همین خود من تمام منابع را نخواندم با این که تقریبا زود هم شروع کرده بودم و زمان کافی برای خواندن همه آن ها را داشتم اما بنا بر مشورت هایی که کرده بودم و اطلاعاتی که خودم داشتم یک سری مطالب را اصلن نخواندم آن هم به چند دلیل اول اینکه خیلی از مطالب و سرفصل ها مشابه هستند برای همین در کتاب ها و منابع گوناگون دوباره تکرار میشوند برای همین شما اگر با آن مبحث و یا سرفصل آشنا باشد نیازی ندارید که همه منابعی که در مورد مثلا یونگ نوشته اند را بخوانید چرا که تکراری هستند. به همین دلیل بخشی از منابع به همین شکل هستند.

با یک مشاور در مورد منابعی که باید بخواید مشورت بگیرید

با مشاوری که خود در سال های گذشته در کنکور شرکت کرده و چند و چون مطالعه آن را میداند میتوانید مشورت کنید چرا که معمولا این افراد تجربه های خوبی را به شما انتقال میدهند( تاکید میکنم اگر خودشان کنکور داده باشند در غیر این صورت نمیتوانند اطلاعات درستی به شما دهند). خود من اول تصمیم داشتم برای کنکور ارشد بهداشت بخوانم برای همین به پیش کسی رفتم که خود سال ۹۵ کنکور داده بود و با او در مورد منابع مشورت کردم. مشورت مفیدی هم گرفتم چرا که اینکه چه منابعی را باید اولویت قرار دهم و چه فصل هایی در کنکور می آیند مسائلی بود که من تا قبل از آن جلسه نمیدانستم و فرض را بر این گرفته بودم که باید همه منابع را بخوانم.

برای همین پیشنهاد من به شما این است که هر کنکوری که میخواید بدهید چه کنکور ارشد رشته روانشناسی  بهداشت و چه علوم با مشاوری که خود سال های پیش کنکور داده در مورد منابع حتما صحبت کنید تا چهار چوب اصلی ذهنی را در مورد آن داشته باشید.

مشورت گرفتن با یک مشاور میتواند در سال کنکور برایتان مفید باشد

من از همه موسسات خبر ندارم اما میدانم موسسه معین مشاوران خوبی دارد مشاور خود من از همین موسسه بود و سال کنکور را گه گاه از او مشاوره میگرفتم البته در این مسیر اول و آخر تنها هستید اما به طور کلی میتوانید از مشاور هم برای بهبود شرایط مطالعه کمک بگیرید. علاوه بر موسسه معین پیج و سایت یک بالینگر هم از جمله پیج های سرپا و مفید در زمینه کنکور ارشد روانشناسی هست که میتوانید از موسس آن مانی مظفری کمک بگیرید. من از مشاوره تلفنی با او در روز های  نزدیک به کنکور خیلی راضی بودم.

وقتی ۶ ماه از خواندنتان بگذرد خودتان در انتخاب منابع خبره میشوید

در ابتدای کار نگران اینکه چیزی که میخوانید در کنکور خواهد آمد یا نه اصلا نباشید چرا که وقتی مدتی از خواندنتان بگذرد خودتان در این کار خبره میشود. وقتی حدودا یکی دو ماه با کتاب ها سر و کله میزنید کم کم دستتان می آید که کجاها ضعیف هستید و کجاها نیاز ندارید خیلی مرور کنید برای همین بدون هیچ وسواس و استرسی شروع کنید به خواندن منابع. این خواندن میتواند روزی یک فصل از یک کتاب باشد( البته در صورتی که زود شروع کرده باشید) تا کم کم پس از یک ماه با منابع اشنا شوید

مدل خودتان درس بخوانید

راحت باشید و هر طور دوست دارید درس بخوانید بعضی ها با خلاصه نویسی راحترند بعضی ها حاشیه نویسی میکنند بعضی ها با صدای بلند برای خودشان میخوانند و … هر طور دوست دارید بخوانید اما حتما در طول روز ساعتی را همچون یک کارمند به خواندتان اختصاد دهید مثلا اگر با خود توافق میکنید که ساعت هشت صبح باید شروع به خواندن کنم تا ساعت ۲ بعد از ظهر همچون یک کارمند که نمیتواند از قانون ساعت کار اداره تخطی کند وفادار به برنامه تان باشید.

وظیفه شناسی موثرترین صفت در موفقیت بوده است

این منظم بودن و تعهد داشتن همان چیزی است که نتیجه خوبی را هم در کنکور به شما میدهد. پس درس خواندنتان را شخصی سازی کنید مهم نیست که دیگران چه روش هایی را پیش گرفته اند شاید حاشیه نویسی را کسی بهترین روش یادگیری برای خود بداند اما کس دیگری با این روش مطالب را یاد نگیرد برای همین روش خودتان را پیدا کنید اگر میبیند از روش خودتان خسته شده اید و بازدهی خوبی برایتان ندارد روش دیگران را هم امتحان کنید این هم کمک خوبی برای شما خواهد بود.

باید تفریح کنید

لفظ باید را به کار میبرم چون وقتی به کنکوری ها میگویی تفریح هم بکن انگار میگویی وقتت را تلف کن!

این یک برداشت به شدت اشتباه است کسانی که در طول هفته برای کنکور میخوانند باید در کنارش روزی را و یا ساعاتی را به تفریح و کار هایی که دوست دارند بگذرانند این یک قانون است اگر این قانون را زیر پا بگذارید روز های اخر و روز های نزدیک به کنکور انتقامش را از شما خواهد گرفت خسته خواهید شد و به مرور انگیزتان را هم از شما میگیرد. اگر میخواید موفق شوید میتوانید یک روز در هفته را فقط استراحت کنید تا خستگی خود را به در کنید شما با این کار نیاز بدن و روانتان را به تفریح تامین کرده اید چون تفریح کردن یک نیاز است و یه قول ویلیام گلاسر جزو پنج نیاز اصلی است که اصلا شوخی بردار نیست اگر به آن توجه نکنید روزی انرژی ذخیره شده انتقامش را از شما خواهد گرفت پس وقتی برای کنکور میخوانید زندگی هم بکنید:)

فرق کنکور ارشد روانشناسی وزارت علوم و وزارت بهداشت

روانشناسی از آن دست رشته های نادری است که در دوره کارشناسی ارشد دو وزارت خانه پذیرش میگیرند و در اصل یک داوطلب بنا بر خواسته اش دو کنکور میتواند بدهد برای همین سعی میکنم در ادامه به فرق های اساسی هر کدام از این کنکور ها بپردازم

فرق در منابع علوم و بهداشت

در درجه اول باید به شما بگویم که بهتر است از همان ابتدا تکلیفتان را مشخص کنید که کدام کنکور را میخواهید بدهید چرا که با اینکه خیلی از مشاور ها میگویند منابع ارشد بهداشت و علوم تقریبا یکی است خود من اصلا چنین چیزی را ندیدم شاید سی در صد از منابع ها یکی هستند اما منابعی که مثلا در کنکور علوم مورد توجه است به شدت تعداد بالایی دارد و اکثرا منابع متفاوتی برای کنکور علوم معرفی شده اما در کنکور بهداشت اینگونه نیست.

مشخص بودن منابع در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بهداشت

وقتی برای کنکور بهداشت میخوانید میدانید که منابعی که داده شده قطعا از همان ها سوال می آید و کاملا مشخص است. معمولا اگر زمان کافی داشته باشید حتی میتوانید تمام منابع کنکور بهداشت را با خیال راحت بخوانید و کاملا مرور کنید سطح سوالات هم نسبتا در کنکور بهداشت مشخص تر و آسان تر است و این یک مزیت بزرگ به حساب میاد اما در کنار آن هم باید این را خاطر نشان کنم که ظرفیت کنکور بهداشت نسبتا کم تر است و رقابت بالایی دارید. البته این به خودی خود نمیتواند یک نقطه منفی به حساب بیاید چرا که به طبع جامعه آماری داوطلیان کنکور بهداشت هم کمتر است مثلا سه هزار نفر که از این سه هزار نفر حدودا هشتاد نفرشان در دانشگاه دولتی میتوانند قبول شوند.

ضریب های ارشد روانشناسی وزارت بهداشت

منابع ارشد روانشناسی وزارت علوم

منابع ارشد وزارت بهداشت روانشناسی

منبع درس زبان وزارت بهداشت

من خودم به شخصه برای کنکور زبان وزارت بهداشت تنها کتاب زبان لزگی را خواندم و به نظرم کتاب خوبی هم هست. من هم زمان کلاس زبان هم میرفتم اما اگر بخواهم صادق باشم در اصل این کتاب با لغات گوناگونی که داشت پایه ام را در خواندن متن ها قوی کرد و این همان چیزی است که شما برای زدن یک درصد بالا در این درس به آن نیاز دارید. چه در کنکور وزارت بهداشت چه در کنکور وزارت علوم برای آنکه بتوانید درصد خوبی بزنید نیاز دارید که متن ها را بفهمید و برای آنکه بتوانید متن ها را بفهمید تنها و تنها باید لغت های بیشتری بدانید.

منبع درس زبان ارشد روانشناسی وزارت بهداشت

تا میتوانید برای زبان لغت بخوانید

پس توصیه من به شما این است تا جایی که میتوانید لغت بخوانید. من خودم جعبه لایتنر خریده بودم که وسیله ای برای یادگیری لغات زبان است و هر هفته تعداد زیادی لغت را یاد میگرفتم. در نهایت با کتاب لزگی و جعبه لایتنر توانستم ۷۵ درصد زبان وزارت بهداشت را بزنم این دو تمام آنچیزی است که برای زبان نیاز دارید.

شرط خواندن کارشناسی روانشناسی برای کنکور بهداشت

اگر کارشناسی خود را رشته ای خوانده اید که مربوط به روانشناسی نیست  متاسفانه کنکور بهداشت را نمیتوانید شرکت کنید. این از جمله شروطی است که کنکور بهداشت قائل است به همین دلیل هم غالبا جامعه آماری کمتری دارد چرا که داوطلبان رشته های دیگر اجازه شرکت در کنکور بهداشت را ندارند

شرکت در آزمون MHALE زبان برای کنکور بهداشت

کنکور بهداشت طی یک مصوبه ای در سال ۹۸ اعلام کرد که برای کنکور سال ۱۴۰۰ تمام کسانی که داوطلب کنکور روانشناسی ارشد بهداشت هستند باید در آزمون های زبان وزارت بهداشت با عنوان MHALE شرکت کنند این همان چیزی است هنوز قطعی بودن این اطلاعیه مورد تردید است اما به طور کلی اگر این شرط را هم اعمال نکند برای رتبه خوب در این کنکور نیاز به زبانی خوب دارید. منظورم از زیان خوب این نیست که ایلتس هفت داشته باشید بلکه منظورم این است که استعداد زبان دارا باشید و سطح اولیه و خوبی از دانش زبانی را داشته باشید

زبان خوب برای بهداشت ملاک است

اگر پایه ی خوبی دارید میتوانید با خواندن لغت های کتاب زبان دکتر لزگی که مختص زبان وزارت بهداشت است درصد خوبی هم بزنید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که سوالات زبان بهداشت ۴۰ تاست که بیست تای اول مربوط به درک مطلب و بیست تای آخر مربوط به لغت است. این سوالات فقط در حوزه روانشناسی نیستند بلکه عمومی هستند و متن های گوناگونی را برای تست به شما میدهند چرا که از دید وزارت بهداشت زبان عمومی شما بایستی خوب باشید نه فقط در حوزه روانشناسی صرفا زبان خوبی داشته باشید. از این رو خیلی از داوطلبان تمایل به دادن کنکور علوم دارند چرا که ۳۰ سوال درک مطلب مربوط به حوزه روانشناسی است و این نسبتا در درس زبان سخت گیر نیست.

منابع ارشد روانشناسی وزارت علوم

تعدد منابع در کنکور علوم

کنکور وزارت علوم برای کارشناسی ارشد معمولا منابع گوناگونی را معرفی میکند که حجم بالایی دارند و همانند کنکور بهداشت سوالات مشخصی را در بر نمیگرند و هر سال سوالات یک درس را سخت می دهند. شاید تعدد منابع کنکور علوم بیشتر شکایتی است که از داوطلبان این کنکور میشنوم. من منابعی که عکسشان را هم میگذارم یعنی آن منابع را داشتم و آنها را خواندم.

ضریب های ارشد روانشناسی

منابع درس روانشناسی رشد

منابع به ترتیب اولیت اورده شده اند

روانشناسی رشد لورا برک

منبع درس روانشناسی رشد

روانشناسی ژنتیک منصور

منبع درس روانشناسی رشد

نظریه های رشد ویلیام کرین

منبع درس روانشناسی رشد

منابع درس روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی فیرس

روانشناسی بالینی فیرس

روانشناسی بالینی کرامر

روانشناسی بالینی کرامر

نظریه های رواندرمانی پروچاسکا هم توی این به علاوه دوتای بالا منبع هستش

منابع درس علم النفس

علم النفس از دیدگاه اندیشمندان اسلام

منبع درس علم النفس

علاوه بر این کتاب احدی و بنی جمال هم منبع هستش

منابع درس آمار و روش تحقیق

برای این درس وزارت علوم منابع مختلفی رو گفته که تعداد صفحاتش خیلی زیادن اما این کتاب مدرسان رو من فقط خوندم و توی کنکور ۵۶ درصد آمار تونستم بزنم.

امار و روش تحقیق مدرسان

منبع درس آمار و روش تحقیق

منابع درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی

خلاصه روانپزشکی کاپلان سه جلدی

منبع درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی

آسیب شناسی هالجین و آسیب شناسی گنجی و در نهایت کودکان استثنائی گنجی و میلانی هم جزو منابع مهم این درس هستن

منابع این درس زیاده واقعا.. اما خب لازم نیس همه رو بخونید برای برخی کتاب ها از جزوات هم میتونید استفاده کنید..

منابع درس فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان

کتاب انگیزش و هیجان مارشال ریو

من خودم این کتاب رو نداشتم و به شدت از همین کتاب توی کنکور سوال اومد مثل اینکه کتاب شیرینی هستش این کتاب رو حتما بخونید اگر وقت نکردید و نزدیک کنکور بود اونوقت میتونید از کلاسای دکتر پیری و یا کتاب دکتر پیری توی زمینه انگیزش و هیجان استفاده کنید که خیلی خوبه واقعا

فیزیولوژی  و انگیزش و هیجان خداپناهی

این دو تا کتاب هستش که معمولا جزو منابع مهم این درس به حساب میاد

روانشناسی فیزیولوژیک جیمز کالات

منبع درس روانشناسی فیزیولوژیک

نوروسایکولوژی داود معظمی

منبع درس روانشناسی فیزیولوژیک

داوطلبان رشته های گوناگون میتوانند در کنکور کارشناسی ارشد رشته روانشناسی وزارت علوم شرکت کنند

به همین دلیل جامعه آماری کنکور علوم بسیار بیشتر از کنکور بهداشت است اما در عین حال ظرفیت های بیشتری هم دارد مثلا اگر جامعه آماری ۱۵۰ هزار نفری داشته باشد حدودا ۴۰۰ نفر میتوانند در دانشگاه های دولتی پذیرش بگیرند و وارد دوره ی ارشد شوند.

شما میتوانید هر دو کنکور را ثبت نام کنید

اگر زود شروع به خواندن کرده اید و فکر میکنید میتوانید منابع هر دو کنکور را بخوانید میتوانید در هر دو کنکور شرکت کنید اما پیشنهاد میکنم از همین ابتدا تکلیف خود را مشخص کنید تا راحت تر شروع به خواندن بکنید

چند نکته در مورد کنکور ارشد رشته روانشناسی

نتیجه گرایی را به فرایند گرایی تبدیل کنید

موافقم که نمیشود نتیجه را نادیده گرفت اما با این مخالم که نتیجه همه چیز است. سعی کنید درس هایی که میخوانید را به زندگی روزمره تان وارد کنید در مورد چیز هایی که خوانید با یک دوست صحبت کنید یا به طریقی در خانواده آن مباحث را پیش بکشید و واقعا آن ها را تمرین کنید فارق از اینکه چه نتیجه و رتبه ای در کنکور می اورید بیش از هر چیز دیگری به این فکر کنید که با دانسته هایتان چه کاری میتوانید انجام دهید و چقدر میتوانید در مورد آن ها صحبت کنید این همان چیزی است که سال ها بعد شما را به پژوهشگر و یا درمانگر خوب تبدیل میکند نه رتبه کنکورتان!..

کنکور تنها یک تجربه است همین

اگر با دنیای میان ذهنی آشنا باشید و کمی هم از رواندرمانگر های پست مدرن اطلاع داشته باشید هیچگاه پدیده ها را خوب یا بد تعیین نمیکنید. هر کاری که انجام میدهیم تنها یک دیتا است و یک اطلاعات. این که چه بار هیجانی به دنبال آن بیاید و چگونه آن را تفسیر کنیم کاملا بستگی به خود ما دارد به همین دلیل است که انسان ها در پدیده هایی مشترک تجربه هایی گوناگونی دارند و هر کس هیجان متفاوتی را تجربه میکند. چه بهتر که جزو آن هایی باشید که همیشه با اینکه جنبه های منفی را میبینند اما دستشان را در دست جنبه های مثبت می اندازند و تجربه ای لذت بخش و هیجانی مثبت را برای خود رقم میزنند.

تمام حرف من این است که نتیجه کنکورتان را به عنوان قضاوتی در مورد هوش و شخصیتتان به کار نگیرید چرا که کنکور معیار مناسبی نیست!..

سخن آخر

وقتی این مقاله را شروع کردم فکر نمیکردم تا این اندازه طولانی شود  سه هزارو سیصد کلمه کم نیست امیدوارم برایتان مفید بوده باشد اگر هر سوالی در مورد کنکور دارید میتوانید در قسمت کامنت ها برای من بنویسید تا با هم جوابش را پیدا کنیم من همینجا هستم:)

میثم صالحی

از روزی که روانشناسی با نکاتش حالمو بهتر کرد تصمیم گرفتم با انگارکه تا میشه حال بقیه رو بهتر کنم.

مطلب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان
آرمان
۵ مرداد ۱۳۹۹ ۳:۱۳ قبل از ظهر

خیلی مفید بود، ممنونم

راحل
راحل
۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ۹:۰۲ قبل از ظهر

سلام دوست عزیز سوال من اینه که برای کسی که کارشناسی غیر مرتبط داره، خوندن ارشد بالینی شبانه بهتر یا ارشد عمومی روزانه با توجه به اینکه هزینش هم سخت تامین میشه

nafis
nafis
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ قبل از ظهر

سلام من کارشناسی مهندسی برق دارم از یکی از دانشگاه های دولتی. ۴ سال درس خوندم و ۴ سال در همون حوزه کار کردم و حالا در ۲۸ سالگی تصمیم گرفتم روانشناسی بخونم!!! یکی از دوستانم که در حال حاضر دانشجوی دکترای روانشناسی عمومی هستن، در این زمینه به من مشاوره میدن. اما مطلبی که وجود داره این هست که ایشون از لیسانس رشته روانشناسی خوندن و منابع رو خورده بودن و برای کنکور ارشد دغدغه خیلی زیادی نداشتن. اما برای من که صرفا در حد یک علاقه مند به این رشته، مطالعات محدودی در این زمینه داشتم، شاید راهنمایی… بیشتر بخوانید

متین
متین
۳ مهر ۱۳۹۹ ۳:۴۸ بعد از ظهر

سلام من امسال میخام برم رشته روانشناسی و میخام دکترا هم بگیرم ولی یکی ازهمسایه هامون که خودش کارشناسی ارشدگرفته میگه مصاحبه دکترا بشدت سخته وباید پارتی داشته باشی یا رشوه بدی.ایا درسته این؟کلن دکترا گرفتن چقدسخته؟چجوریاس؟
خودمم رتبه لازم برای تربیت معلم اوردم ولی علاقم روانشناسیه.عاشقشم

مینا مینائیان
مینا مینائیان
۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ بعد از ظهر

درود اقای صالحی
سپاسگزارم از مطالب بسیار کاربردیتون میخواستم بدونم که کسانی که در رشته روانشناسی بالینی ارشد میخواهند شرکت کنند برای مهاجرت در مقطع دکترا مدرک وزارت بهداشت بیشتر مورد تائید است یا وزارت علوم ؟ممنون میشم اگه اطلاعی در این زمینه داشتید با راهنمائیم بفرمائید.

حدیث کریمی
حدیث کریمی
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۰:۴۹ قبل از ظهر

سلام،وقت شما بخیر،ممنون از مطالب مفیدتون
من دانشجوی ترم ۶ علوم تربیتی هستم و قصد ادامه تحصیل در رشته ی روانشناسی دارم ولی متاسفانه شنیدم که از ۱۴۰۱(سالی که خودم هم قرار هست کنکور بدم)دیگه از بچه های رشته های دیگه گرایش بالینی رو نمی گیرند و من واقعا برای رفتن به گرایش عمومی تردید دارم چون بعد بعد از ارشد قصد دارم مهاجرت کنم و خب چیزی به اسم روانشناسی عمومی در سایت های دانشگاه های معروف دنیا ندیدم و خب برام عجیبه،میشه یه کم توضیح بدید و راهنمایی کنید؟سپاس

Mary
Mary
۱۷ آذر ۱۴۰۰ ۸:۰۹ بعد از ظهر

سلام وقت شما بخیر
من دانشجوی سال آخر فرهنگیان هستم و تصمیم گرفتم ارشد رو روانشناسی بخونم
با توجه به این که همزمان شاغل هستم و باید پیام نور بخونم ، صرفا ارشد روانشناسی فایده ای برام داره و معتبر خواهد بود؟
و اینکه روانشناسی عمومی رو پیشنهاد میکنید یا بالینی

حدیث
حدیث
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ۰:۱۲ قبل از ظهر

سلام خدمت شما ممنون از مطالب مفیدتون. راستش من تغییر رشته ایی هستم و میخوام یه طوری بخونم که حتما دانشگاه دولتی رو به امید خدا قبول بشم. سوالی که از شما دارم اینکه، من شنیدم در سال های اخیر طراحان کنکور، علاقمند شدن به استفاده از منابع اصلی و فرعی و… برای همین بهتره که در موسسات که کتاب هاشون همه منابع رو در نظر داره ثبت نام کنیم و صرفا منابع اصلی که هر سال معرفی میشه کافی نیست. از طرفی هم با دوستی مشاوره گرفتم، فرمودند که کتاب های اصلی رو بخون و بعدش بشین تست بزن.… بیشتر بخوانید

حسن پور
حسن پور
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲:۵۶ بعد از ظهر

اولین مطلبی که در مورد کنکور خوندم و تاثیر گذار بود

تهمینه ربیعی
تهمینه ربیعی
۸ خرداد ۱۴۰۱ ۹:۲۰ بعد از ظهر

سلام وقت بخیر ممنونم از توضیحاتتون من کارشناسی رشته دیگه ای داشتم اما میخوام برای کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی شرکت کنم شنیدم که دیگه امکانش نیست و حتما باید کارشناسی روان شناسی میبودم تا میشد شما اطلاعی دارید در این زمینه؟ و یک سوال دیگه اینکه از یه دکتر روانشناس در مورد کلاس های آموزشی سوال کردم موسسه نگاره رو پیشنهاد دادن یه کم دو دلم تو شرکت تو کلاس های آموزشی فکر میکنم شاید بهتر باشه خودم شخصا بشینم منابع رو بخونم و موسسه و آموزشگاه و اینا شاید فقط به فکر شهریه هستن و دغدغه شون شرکت کننده… بیشتر بخوانید

محمدرضا عظیمی.پور
محمدرضا عظیمی.پور
۳۱ تیر ۱۴۰۱ ۱:۳۷ قبل از ظهر

درود بر جنابعالی
من کارشناسی آسیب شناسی اجتماعی گرایش اعتیاد ۱۳۹۶ دارم آیا میتونم ارشد رو روانشناسی بالینی وزارت بهداشت انتخاب کنم

محدثه
محدثه
۸ آذر ۱۴۰۲ ۳:۴۰ بعد از ظهر

سلام وقت بخیر
من در مقطع کارشناسی جامعه شناسی خوندم و تصمیم دا م برای ارشد روانشناسی کودک و نوجوان شرکت کنم باتوجه به صحبت هایی که شده در کامنت ها متوجه شدم گویا از رشته های دیگه نمیشه برای ارشد این رشته‌ها شرکت کرد… میخواستم بپرسم آیا این طرح عملی شد یا اینکه قرار است برای کنکور سال بعد اجرا شود؟

30
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x